Congres: Onderzoeksgebaseerd werken als onderwijsondersteuner (28 mei 2025)
Uw voornaam *
Uw familienaam *
Aan welke instelling werk je? *
Indien je 'Andere' aanduidde, geef dan hier de naam van jouw organisatie.
Op basis van welke gegevens mag jouw inschrijvingskost gefactureerd worden (naam, adres, BTW-nummer, bestelbonnummer, etc.)? *
Indien je op het moment van inschrijven nog niet over alle facturatiegegevens beschikt (zoals bv. een bestelbonnummer), dan kan je deze later nog aanleveren via een apart formulier. De link hiernaar staat op onze congrespagina.
Ik schrijf me in voor de keynote van Prof. dr Kristin Vanlommel (10u00 - 11u00) *
Sessie
Deelnemen
Beschikbare plaatsen
Ja
Volzet
0/175
Neen
Inschrijven
ONBEPERKT
Parallelsessies A (11u30 - 12u30) - Ik schrijf me in voor: *
Sessie
Deelnemen
Beschikbare plaatsen
A.1.1: HOGENT Education Learning Academy: een onderwijsincubator voor evidence-informed onderwijs aan HOGENT - Anne Hardy, Liesbet Gevaert (HOGent) + A.1.2: “Let’s build a bridge!”: implementatie van zorginnovatie - een aanpak om de implementatiekloof tussen theorie en praktijk te overbruggen - Nina Callebaut, Elke Wuyts (Odisee)
Inschrijven
6/29
A.2.1: Doordacht doorstroombeleid met de vakkenscan als kompas - An Van Haarlem, Layla Van den Berg (UAntwerpen) + A.2.2: Evidence-based werken rond studierendement - Iris Van de Voorde, Daphné Coomans, Arjen Schippers (VUB)
Volzet
0/27
A.3.1: Design-based onderwijsonderzoek om de implementatie van een interdisciplinaire leerlijn te versterken - Sarah Doumen, Dorien Baeten (UHasselt) + A.3.2: Onderzoeksgebaseerde expertiseopbouw in het takenpakket van de onderwijsontwikkelaar - Inge Van Lancker, Lucas Van Dyck (EHB)
Volzet
0/28
A.4: Niet enkel vóór maar ook mét: bruikbare instrumenten ontwikkelen voor lesgevers - Astrid Koelman (AP)
Volzet
0/31
A.5: Onderwijsinnovatie verduurzamen via procesbegeleiding en impactonderzoek – Ria De Sadeleer, Ellen Moens (Odisee)
Inschrijven
4/30
A.6: Wandelen in een ontologische wending - Koenraad Hinnekint (LUCA)
Inschrijven
21/30
A.7 De wasdraad: taxonomieën in toetstaken tastbaar maken - Liesbet Snoeys, Jill Jamin (KdG)
Inschrijven
6/30
Geen van deze sessies
Inschrijven
ONBEPERKT
Parallelsessies B (13u30 - 14u30) - Ik schrijf me in voor: *
Sessie
Deelnemen
Beschikbare plaatsen
B.1.1: Onderwijsondersteuning versterkt door evidence-informed onderwijsbeleid aan UAntwerpen - Bianca Roseaux, Ilse Verachtert (UAntwerpen) + B.1.2: Duurzaamheid in het hoger onderwijs: een evidence-informed aanpak van het Onderwijsbeleidsplan van UHasselt - Fréderique Vansweevelt, Jolien Notermans (UHasselt)
Inschrijven
2/28
B.2.1: Welke AI-tools kunnen jouw onderzoeksproces versnellen? - Freya Geerts (PXL) + B.2.2: AI in onderwijs: aanpak AI.NET@Thomas More - Kirsten Vandermeulen, Collin Van der Vorst (Thomas More)
Volzet
0/29
B.3: Sturen op kwaliteit en effectiviteit: datagedreven onderwijsondersteuning vanuit een geintegreerde datahub. - Veerle Vanoverberghe, Iris Fruru, Lotte Drieghe (Artevelde)
Volzet
0/30
B.4: Het unieke onderwijsconcept van UHasselt: van theorie naar inspirerende praktijk - Anthe Snellinx, Charlotte Haesevoets (UHasselt)
Volzet
0/31
B.5: Wat betekent onderzoeksgebaseerd werken in curriculumontwikkeling? (SIG Curriculumontwikkeling) - Céline Cocquyt (VUB), Ele Holvoet (Vives), Sabine Lamote (UGent)
Inschrijven
9/30
B.6: Proeftuin "Meertaligheid als troef": naar functioneel meertalig leren in het hoger onderwijs - Elke Goossens, Katleen Vandriessche (EHB)
Inschrijven
17/30
B.7: Virtually connected, globally engaged: onderzoek naar didactische aanpak en noodzakelijke docentcompetenties - Loulou Detienne, Louise Maddens, Bram Pynoo (Vives)
Inschrijven
8/29
Geen van deze sessies
Inschrijven
ONBEPERKT
Parallelsessies C (15u00 - 16u00) - Ik schrijf me in voor: *
Sessie
Deelnemen
Beschikbare plaatsen
C.1.1: Praktijkonderzoek naar microcredentials: kansen voor levenslang leren? - Door Grégoir (KULeuven) + C.1.2: Tijdelijke expertise en werkkracht, blijvende impact. De ondersteunende rol van stagiair(e)s uit de interuniversitaire Master Gender en Diversiteit in onderzoek naar diversiteit en inclusie in het onderwijs - Wannes Verstrepen (UAntwerpen)
Inschrijven
11/29
C.2: Verplichte deelname aan onderwijsevaluaties: effecten en inzichten - Ilse Verachtert, An Van Haarlem (UAntwerpen)
Inschrijven
2/31
C.3.1: Actie-onderzoek naar lesopnames in het hoger onderwijs: inzichten en uitdagingen - Adriaan Herremans, Berten Hurkmans, Fanny Neckebroeck (UAntwerpen) + C.3.2: Het ontwikkelen van een visie op (digitale) leermaterialen - Sara Theuwen, Ruben Jans (UCLL)
Volzet
0/27
C.4: Van data naar impact - Gedragen beslissingen in onderwijs - Marjan Engels, Elke Vlietinck (KdG)
C.6: "Onderzoek toont aan dat..." - Mieke Hoing (KdG)
Inschrijven
8/30
C.7: Didactiek en kritiek: Hoeveel tijd geef je een student voor het beantwoorden van een meerkeuzevraag? - Guido De Meyer, Marleen Eyckmans (UAntwerpen)
Inschrijven
25/30
Geen van deze sessies
Inschrijven
ONBEPERKT
Heb je specifieke noden op vlak van toegankelijkheid (bv. in functie van liftgebruik en voorziene plaats tijdens de keynote/sessies)?
Neem je deel aan de lunch tussen 12u30 en 13u30 *
Ja
Neen
Heb je specifieke dieetwensen?
Neem je deel aan de afsluitende receptie om 16u00? *
Ja
Neen
Wanneer je hieronder op 'formulier indienen' klikt, ontvang je onmiddellijk een automatische bevestigingsmail van jouw inschrijving. Mocht je deze niet aankrijgen, neem dan even contact op met congres@lno2.be om na te gaan of jouw inschrijving goed werd geregistreerd.