Congres: Onderzoeksgebaseerd werken als onderwijsondersteuner (28 mei 2025)

SessieDeelnemenBeschikbare plaatsen
Ja Volzet 0/175
NeenInschrijvenONBEPERKT
SessieDeelnemenBeschikbare plaatsen
A.1.1: HOGENT Education Learning Academy: een onderwijsincubator voor evidence-informed onderwijs aan HOGENT - Anne Hardy, Liesbet Gevaert (HOGent) + A.1.2: “Let’s build a bridge!”: implementatie van zorginnovatie - een aanpak om de implementatiekloof tussen theorie en praktijk te overbruggen - Nina Callebaut, Elke Wuyts (Odisee)Inschrijven6/29
A.2.1: Doordacht doorstroombeleid met de vakkenscan als kompas - An Van Haarlem, Layla Van den Berg (UAntwerpen) + A.2.2: Evidence-based werken rond studierendement - Iris Van de Voorde, Daphné Coomans, Arjen Schippers (VUB) Volzet 0/27
A.3.1: Design-based onderwijsonderzoek om de implementatie van een interdisciplinaire leerlijn te versterken - Sarah Doumen, Dorien Baeten (UHasselt) + A.3.2: Onderzoeksgebaseerde expertiseopbouw in het takenpakket van de onderwijsontwikkelaar - Inge Van Lancker, Lucas Van Dyck (EHB) Volzet 0/28
A.4: Niet enkel vóór maar ook mét: bruikbare instrumenten ontwikkelen voor lesgevers - Astrid Koelman (AP) Volzet 0/31
A.5: Onderwijsinnovatie verduurzamen via procesbegeleiding en impactonderzoek – Ria De Sadeleer, Ellen Moens (Odisee)Inschrijven4/30
A.6: Wandelen in een ontologische wending - Koenraad Hinnekint (LUCA)Inschrijven21/30
A.7 De wasdraad: taxonomieën in toetstaken tastbaar maken - Liesbet Snoeys, Jill Jamin (KdG)Inschrijven6/30
Geen van deze sessiesInschrijvenONBEPERKT
SessieDeelnemenBeschikbare plaatsen
B.1.1: Onderwijsondersteuning versterkt door evidence-informed onderwijsbeleid aan UAntwerpen - Bianca Roseaux, Ilse Verachtert (UAntwerpen) + B.1.2: Duurzaamheid in het hoger onderwijs: een evidence-informed aanpak van het Onderwijsbeleidsplan van UHasselt - Fréderique Vansweevelt, Jolien Notermans (UHasselt)Inschrijven2/28
B.2.1: Welke AI-tools kunnen jouw onderzoeksproces versnellen? - Freya Geerts (PXL) + B.2.2: AI in onderwijs: aanpak AI.NET@Thomas More - Kirsten Vandermeulen, Collin Van der Vorst (Thomas More) Volzet 0/29
B.3: Sturen op kwaliteit en effectiviteit: datagedreven onderwijsondersteuning vanuit een geintegreerde datahub. - Veerle Vanoverberghe, Iris Fruru, Lotte Drieghe (Artevelde) Volzet 0/30
B.4: Het unieke onderwijsconcept van UHasselt: van theorie naar inspirerende praktijk - Anthe Snellinx, Charlotte Haesevoets (UHasselt) Volzet 0/31
B.5: Wat betekent onderzoeksgebaseerd werken in curriculumontwikkeling? (SIG Curriculumontwikkeling) - Céline Cocquyt (VUB), Ele Holvoet (Vives), Sabine Lamote (UGent)Inschrijven9/30
B.6: Proeftuin "Meertaligheid als troef": naar functioneel meertalig leren in het hoger onderwijs - Elke Goossens, Katleen Vandriessche (EHB)Inschrijven17/30
B.7: Virtually connected, globally engaged: onderzoek naar didactische aanpak en noodzakelijke docentcompetenties - Loulou Detienne, Louise Maddens, Bram Pynoo (Vives)Inschrijven8/29
Geen van deze sessiesInschrijvenONBEPERKT
SessieDeelnemenBeschikbare plaatsen
C.1.1: Praktijkonderzoek naar microcredentials: kansen voor levenslang leren? - Door Grégoir (KULeuven) + C.1.2: Tijdelijke expertise en werkkracht, blijvende impact. De ondersteunende rol van stagiair(e)s uit de interuniversitaire Master Gender en Diversiteit in onderzoek naar diversiteit en inclusie in het onderwijs - Wannes Verstrepen (UAntwerpen)Inschrijven11/29
C.2: Verplichte deelname aan onderwijsevaluaties: effecten en inzichten - Ilse Verachtert, An Van Haarlem (UAntwerpen)Inschrijven2/31
C.3.1: Actie-onderzoek naar lesopnames in het hoger onderwijs: inzichten en uitdagingen - Adriaan Herremans, Berten Hurkmans, Fanny Neckebroeck (UAntwerpen) + C.3.2: Het ontwikkelen van een visie op (digitale) leermaterialen - Sara Theuwen, Ruben Jans (UCLL) Volzet 0/27
C.4: Van data naar impact - Gedragen beslissingen in onderwijs - Marjan Engels, Elke Vlietinck (KdG) Volzet 0/30
C.5: Effectieve professionalisering: wetenschappelijke inzichten en praktische toepassingen - Lies Demeulenaere & Ruth Boelens (Vives), Jelle Geyskens & Tin Aertsen (UAntwerpen) Volzet 0/29
C.6: "Onderzoek toont aan dat..." - Mieke Hoing (KdG)Inschrijven8/30
C.7: Didactiek en kritiek: Hoeveel tijd geef je een student voor het beantwoorden van een meerkeuzevraag? - Guido De Meyer, Marleen Eyckmans (UAntwerpen)Inschrijven25/30
Geen van deze sessiesInschrijvenONBEPERKT